Benvinguts/des al meu bloc!!!!

dilluns, 29 de setembre del 2008

Jornada Linkat 2.0

La Linkat és la distribució educativa de GNU/Linux que ofereix el Departament d'Educació amb la finalitat de poder proveir l'accés a un sistema operatiu completament lliure. Forma part d'una actuació del Departament d'Educació per impulsar l'ús del programari lliure que comporta, entre altres avantatges, l'extensió de l'alfabetització digital respectant la legalitat, la promoció dels principis del treball col·laboratiu, tan necessaris perquè la societat del coneixement avanci pels camins de la garantia de la igualtat d'oportunitats i l'efectiva llibertat de tria al mercat.

Avui s'ha celebrat la primera jornada tècnica (després de dos anys) de la LINKAT. He aprofitat per instal·lar-la en el meu portàtil, i la veritat és que la instal·lació ha estat molt fàcil i la navegació per ella m'ha donat molt bona impressió.



Després a casa, l'he provat i de fet estic escrivint aquest article, i no he tingut cap problema de connexió a internet, he pogut veure els fitxers compartits d'altre ordinador amb windows, i a més m'he connectat fàcilment a la impressora en xarxa. En definitiva tinc la sensació que, aquesta vegada si, per fi podrem utilitzar altre sistema operatiu que el windows. Les raons per les quals sembla que a partir d'ara faré anar la Linkat, en primer lloc pel tema de les actualitzacions de windows, continues i a més cada vegada més i més feixugues. I després pel tema dels virus, no haver de tenir cap programa antivirus instal·lat sembla fins i tot que no sigui possible.

Us animo a tots que almenys la proveu, i després valoreu si val o no val la pena. Segur que en sortireu satisfets!!

[kml_rm movie="http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/videoteca/videotutorials/7350.rm" width="352" height="288"/]